Midsommardagen

Jaha! Så nu får man "skämmas" igen. Vilket århundrade skrev jag egentligen på den här bloggen? Det är så länge sedan att jag själv inte kommer ihåg det! Fy på sig! Fick en gliring om det i går från mammas kusin Agneta i Västerås och jag lovade henne att jag ska skärpa mig. Måste ju uppgradera de få läsare jag har. Men kul att någon gör det. Läser bloggen alltså...
Eftersom jag inte kommer ihåg när jag skrev sist, så kommer jag heller inte ihåg vad jag skrev om sist. Och vart ska jag börja? Det har ju varit så mycket den sista månaden. Kalas hit och kalas dit. En stor anledning till att jag faktiskt inte hade så stor lust att fira midsommar i år. Jag har flackat och farit så mycket ändå sista tiden. Och det är inte lätt att skaffa hundvakt på midsommarafton heller...
Morsan fyllde 60 den 20 maj och vi hade lite fest för henne den 22 maj i Edsbergs bygdegård som ligger utanför Fjugesta.
På eftermiddagen var det Öppet hus mellan 14- 17 och då bjöds det på smörgåstårta och massa kakor. Sådant där med fett i som sätter sig direkt på midjan ni vet..
På kvällen var det dans mellan 19-23 och då fick även allmänheten komma.
Tyckte nog att det fattades en hel del folk den där dagen. Många som morsan umgåtts med under åren som inte dök upp. Trist måste jag säga! Det tyckte nog hon också fast hon inte säger det.
Det blev så mycket smörgåstårta kvar att hon kunde sälja det till kaffet under dansen.
Jag vet i alla fall hur jag ska ha det på min 40-års dag. Det blir till att anmäla sig så man inte handlar hem för mycket mat helt enkelt!


Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0