Sol, sol, sol!

Ja, jag hoppas att ni alla får en lika solig dag som vi har här i Örebro. I dag ska det hända grejer både på balkongen och uteplatsen. Påbörjade lite på balkongen men eftersom jag är en sådan person som helst inte vill väsnas före kl.9 på helger (tänker på folk som vill sova ut) så satte jag mig vid datorn en stund. Har gjort det jag ska här nu så nu är det väl dags att slänga fram snabeldraken. Dammsuga på balkongen så att jag sedan kan flytta om ordentligt därute.
Efter det blir det nog frukost till Melodikrysset. Det var längesedan!
PÅ eftermiddagen har jag ju sol på altanen så då blir det till att plantera penséer och även plantera om ett par palmer där  Zingo har pinkat i jorden. Någon som har tips på hur man får katten att ge f-n i blomkrukor??? Tips emottages med glädje. Har provat kanel och skivad ingefära, men icke!
Ja, just! Måste börja sanera lite här också. Upptäckte i går att Cissi (yorken) har kryp i pälsen. Vet inte om det är loppor eller löss så efter Melodikrysset blir det cykeln till apoteket. Ska köpa Frontline och trycka i pälsen på hundarna och antagligen även katterna. Men jag tror inte det är så bra för lilla dräktiga Lakrits. Får ringa jouren på Strömsholm igen och fråga. 

Ha en fortsatt bra påskafton. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0