Söndag

Snart slut på mars. REDAN! Vart har det här året tagit vägen egentligen??? Och inget särskilt händer tycker jag. Man bara gör saker för att överleva, inte för att leva. Knepigt va? Jag räknar dagarna mellan varje pengautbetalning för att kolla så man klarar sig till nästa. Och så gör man bara samma saker i stort sett hela tiden. Diskar, dammsuger, lagar mat, läser reklam, kollar posten osv osv. Ja, just! Inte att förglömma. Promenerar med hundarna och matar djuren.

På tal om djuren så blir det snart fler igen. Upptäckte härom dagen att nya katten Lakrits troligen är dräktig. Så Zingo hann göra henne på tjocken innan kastreringen. Hm... Hoppas det bara blir ett par stycken. Vet redan att Kerstin (grannen) vill ha en. Inte helt fel att ha en borttingad åtminstone! Förhoppningsvis hittar jag hem till den/de andra också.
Bara att hojta om ni är intresserade av att ta hand om ett litet liv i sisådär 10-20 år framåt.

Helgen har varit lugn. Såååå skönt så! Läste några tidningar i går och ska läsa fler i dag. I morgon är det fullt upp igen, så lika bra att koppla av. Blev invald i styrelsen i Kooperativ Träffpunkt igen i torsdags och i morgon har vi ett 3 timmars styrelsemöte på eftermiddagen, så då blir det en del att ta in.

Så nu ska jag straxt stänga av datavärlden. Borsta gaddar, köpa tidningen och ta ett skönt bad innan hundpromenaden kl.14. I dag är det lilla Cissis tur att vara med!

Tjing!
ps. Ingen som vill bli fodervärd till en liten hund? OBS! Ingen av mina, men Cissis ägare söker två fodervärdar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0