Gobi är död

Mmmm. Så är det. I går kväll när jag gick min lilla runda inför kvällen, upptäckte jag att ökenråttan Gobi låg död i sin bur. Inte helt oväntat, men ändå. Hon har betett sig konstigt i omgångar sista halvåret så jag har väl varit mer eller mindre beredd på att det kunde hända när som helst. Åldern har hon ju även haft emot sig. Vet ej exakt hur gammal hon blev, men hon hann bo här i lite över ett år.
Jag var råttvakt till henne förra sommaren och hon fick vara kvar även när ägarna kom hem. Då visste ja i alla fall att hon skulle få mat varje dag, samt att jag även gjorde iordning en fågelbur till en trevåningsråttbur. Så förhoppningsvis hade hon ett bättre sista år än de tidigare tre, fyra åren av sitt liv.
Så i dag blir det begravning och rengörning av buren. Trist men sant!
Nu blir det inga mer spåndjur...

Ha en bra dag i solen!

Kommentarer
Postat av: Carin

Hej hopp....hoppas allt är bra i värmen.......du har en kort utmaning att hämta hos mig om du har lust...... kram Carin

2009-06-30 @ 12:52:35
URL: http://carinsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0