Måndag

Ja, Pirre (papillonen) fyllde ju för en vecka sedan. Och jag hade ju ställt in mig på att hundarna skulle bli lite lösa i magen med tanke på att de skulle få lite god bukrmat uppblandad med torrfodret. Men INTE hade jag räknat med vad som komma skulle.
Lilla Cissi (en av yorkarna) var ju dyngsjuk på natten. Hon hade diarré och kräktes om vartannat. Ett par gånger bajsade hon bara blod och jag blev livrädd att hon skulle vara allvarligt sjuk. PENGAR! Var det som gick runt i huvudet.
Men på tisdag morgon ringde jag och pratade med veterinären och han sa bara det jag redan visste. Börja med att ge henne filmjölk. Och det gjorde jag. Hade hon inte blivit bättre av det eller om hon hade blivit sämre under dagen så sa veterinären att jag fick sms:a honom. Nu hade jag sådan tur att jag slapp det. Tack och lov räckte det med 2 liter a-fil!

Kan ju säga att det blev ingen burkmat till hundarna på tisdagen för att fira Ladys 2 - års dag. Nej, nu får det dröja et tag med blötmat för deras del. Kanske lite Ceasar på julafton...

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0