Kåldolmar och ommöblering

Har inte skrivit något på några dagar. Kan bero på att jag inte haft ork över eftersom vi bytit sovrum med varandra grabben och jag. Det räcker ju liksom inte med att flytta på möblerna. Det dyker upp en massa annat under tiden. Bakom bokhyllan, under sängen osv. Och så ska det flyttas på planscher, lampor, gardiner mm mm. Det TAR tid!
Och innan grabben stack till fritidsgården för en dryg timme sen, flyttade vi ut vitrinskåpet från köket ut i hallen. Så nu ska alla glas och diverse annat tillbaka in på hyllorna igen. Har man inte jobb så skaffar man sig...    ;-)

Läste ett inlägg från en av mina äldsta kompisar, L. Ja, hon är inte äldst om man tänker åldersmässigt men det är henne jag har känt längst. Sedan vi var 5 år  och i år fyller vi 38. Oj, vad tiden går! I höst har vi alltså känta varandra i 33 år. Inte illa pinkat av en trähäst va???
Kan bara säga; Jo, L, jag svarade på frågan om kåldolmar. Och jag skrev t o m att mina jobbarkompisar brukade ge mig sin kål så jag fick extra. Men jag skrev inget om att jag tog med den ut till min maskin som lite tilltugg under arbetet....

Kram!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Det var pga dina arbetskompisars vana som jag listade ut att det var du. Men du glömde att berätta hur det luktade efteråt. ;-)

2009-01-09 @ 22:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0