Köksmöbler

Ja, i måndags kväll var jag och tittade på "nya" köksmöbler. Det var ett Ikeabord, Bjursta, i ek för 500 kronor och så fick man på köpet med 5 stolar med hög rygg i sådant där konstläderaktigt, vad det nu heter. Vilket kap! Klart jag ville ha!!!
Så i går strulade det såklart med skjuts, men till slut så fick jag hjälp av en tjej här i området.
Vi hade ingen kärra utan tog det i hennes kombi så det blev ju två resor. Första svängen fick vi med oss bordet och två stolar. När vi skulle bära bordsskivan från bilen in i lägenheten så gled bordsskivorna isär och det åkta i backen och sprack!!! Typiskt min vanliga otur!!! MEN, som tur var var det små sprickor på insidan av bordet och inget som kommer synas sen. Men pga det var jag ju tvungen att limma och låna sådana där tvinnar (heter det så?) av grannen dörr i dörr. Grannen ovanpå kom ner och hjälpte mig att skruva åt dem så att de blev åtdragna ordentligt. Jag har ju ingen styrka i mina nypor ju...
Så det blev inte klart i köket i går kväll som jag hade hoppats. Istället får jag hjälp i dag med att sätta ihop det så allt har blivit nästan ett dygn förskjutet när det väl är klart. Men, men, jag hoppas att jag blir nöjd i slutänden.....   :-)

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0