Frukostdags

Ja, nu är det dags för frukost igen (laktosfri yoghurt och ostsmörgåsar). Som det är varje dag. Vissa grejer är nästan lite tråkiga att göra varje dag, fast att de är nödvändiga. Och när jag äter frukost (i alla fall på vardagarna) så hamnar jag alltid framför datorn. Det gör att en hel del onödig tid spenderas här.
Men, men, samtidigt gör man ju två flugor i en smäll!   Så på något sätt sparar jag även tid...    :-)

I dag ska jag fortsätta städa lägenheten. Har fått något ryck och kör en grovstädning. Började i måndags med badrummet. Har legat på knä och skurat golvet först med en svamp och sedan med moppen.
I går fortsatte jag i vardagsrummet. Drog fram soffan och dammsög under den osv. Låter kanske som en självklarhet för vissa, men jag kan ärligt säga att jag INTE drar fram soffan varke gång jag dammsuger. Kanske är för att jag dammsuger i stort sett varje dag..
Lade på nya vardgasrumsmattan. Det blev bra även om jag först trodde den skulle se ut som bajs...

Efter frukost ska jag gå mitt sovrum. Bädda rent i sängen och rensa nattuksborden ordentligt. Har inte gjort det sedan vi bytte sovrum. Men energin försvann efter allt kånkande på möbler och så blev det liggande. Nu får man istället passa på medan energi finns!

Tjing!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0