Grattis Sötnos!

I dag fyller dvärgpapegojan Sötnos 3 år. Hon flyttade hem till mig  den 1 april för två år sedan efter att grannen ovanpå hittat henne under ett joggingpass. Hon satt i en buske och grannen förstod ju att det inte var en "vanlig" fågel så hon tog med den hem, till mig...
När jag berättade för min mamma om fågeln som grannen hittat i en buske trodde hon att det var ett aprilskämt.... 
Efter 3 månader som hittegods hos polisen, via mig blev hon min "på riktigt".
Och hon bodde hos oss till i december förra året. Då blev hon Stockholmare och sambo med Dolph. Dolph hade blivit änkling och matte Savannah letade efter en ny kompis till honom. Hon var lite rädd att han skulle dö av sorg och det hade varit tråkigt. Vet själv hur det kan bli eftersom min älskade Pippi (nymfparakit) dog bara en månad efter honan Pippigull.
Men nu har i alla fall Sötnos det jättebra! Fick nya bilder på henne och sambon av nya matten i dag och sätter in en bild på de vackra små sötisarna. Savannah har berättat att de tycker om att springa igenom ihoprullade tidningar, så det blir en bild på det. Sötnos är hon till höger på bild, den som är mest gul. Såååå sööt! Men det är Dolph också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0