Hammocktypen

Bläddrade igenom ett gammalt nummer av tidningen Drömhem & Trädgård i går och kom fram till några sidor där det stod om olika trädgårdstyper. Den här passade bäst på mig:

Hammocktypen;
Det här är sorten som gillar att sitta bekvämt. Hammocken blir därför trädgårdens självklara centrum. Här dricker man kaffe och mumsar sockerkaka. Runtom står flera sköna Baden-Baden stolar.
Hammocktypen älskar att pyssla och göra fint. Trädgårdstomtar var favoritdekorationer långt innan de fick kultstatus i bredare kretsar. Solur, grönt regnglas och fågelhus i form av en röd stuga är självklara ting i trädgården. Fasaden pryds av blommor och Välkommen- skylt i furu. På en vit plastpinne hänger svenska flaggan.
En annan favorit är ett extra uterum, antingen ett inglasat rum i anknytning till stugan eller ett permanent vitt festtält. I uterummet finns alla bekvämligheter som värme, stoppade möbler och tv.

Haha, i stort sett klockrent gällande mig! En hammock har jag velat haft i många år. Kanske blir det det om vi flyttar till huset? Solur är också något jag vill ha. Minne från barndomen. Kusinerna hade en sådan i sin trädgård.
Grönt regnglas har jag. Eller om jag slängde det i höstas för att det hade spruckit...
Ett rött fågelhus vill jag också definivt ha! Men har inte kommit dit än.

Tjing! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0