Snart är det jul igen

Var på stan en snabbis i går, tog cykeln i det vackra vårvädret. Oj, det är visst december! 
På en timme hann jag ta ut pengar, köpa Alvedon och trutvalla på Apoteket, köpa en flaska Amarula på bolaget, köpa två frysta Jansson för 10 kronor styck (bra att ha i frysen till lunch när skolan börjar igen) på Cityhallen och så hann jag även snacka lite skit och köpa hundben på Arken Zoo.

På kvällen dök en fd granne upp (han brukar låna min stora hund ibland) med en julklapp. Han hade köpt Trissjulspecial för 200 kronor och medan han gick ut med "den stora svarta" skrapade sonen och jag Triss frenetiskt. Men, vann vi något? Nej, som vanligt inte. Men lite kul hade vi en stund!
Jag passade på att "tigga" skjuts till .... (fyller i affärens namn efter julafton) och Willys. Sicken tur! Nu behöver jag inte ge mig iväg idag...

Kram, kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0