Vuxna (?) människor med körkort

Ja, man tror ju i alla fall att folk som har körkort ska vara vuxna. De är ju åtminstone myndiga! Men bakom ratten beter sig många som svin, oavsett ålder.
I tisdags hade en fd granne hjälpt mig att hämta grejer i Lindesberg. På vägen hem stannade vi och handlade på Maxi. Och på vägen från affären, i rondellen, kom det en bil och skulle köra om på insidan av rondellen. Han slängde sig på tutan och tutade några gånger åt oss. När vi hade kommit ur rondellen tutade "min chaufför" tillbaka till han i den andra bilen. Redan där tyckte jag att det började likna sandlåda.
Vad gör då han som kör den andra bilen? Jo, han följer efter oss!!! Vi kör ut på motorvägen med den andra bilen efter oss. Jaha, tänkte jag. Vad ska hända när vi kommer fram till mig nu då? Ska dessa två "chaufförer" börja tjafsa så fort vi klivit ur?
Då hamnade nog jag också i sandlådan. Nä, ärligt talat blev jag nog lite skraj. Man vet ju inte vilken galning som kör "bilen bakom". Jag föreslog att vi skulle köra lite extra bara för att se om han "bakom" skulle fortsätta hänga på. Så istället för att svänga in på min gata körde vi rakt fram till vi kom till rondellen vid pizzerian. "Min chaufför" körde två varv för att se vad han bakom skulle göra. Men efter första varvet släppte han "jakten".
Jag var nog uppe i varv (hahaha, ja i dubbel bemärkelse!!!) för jag fick helt klart för mig att han som följt efter oss skulle vända och köra ikapp oss när vi väl kommit fram till mig.
Nä, fy för folk som ska leka "kung" bakom ratten!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0