Pengar

Ja, varför ska man alltid ha så lite pengar? Hm... Särskilt nu inför jul. Har precis betalat några räkningar och det blev nästan 4000 bara det! Sen har man ju fortfarande några andra att pröjsa... Inte klart än liksom. Tänk om jag kan få lite fondpengar från kyrkan som jag sökte, men nej. Det har ju inte kommit några i dag heller så risken är väl obefintlig.
Men Å fick fondpengar. Kul för henne, det tycker jag faktiskt! MEN, det kommer ett MEN. Hon sökte när ansökningstiden hade gått ut och hon fick pengar (nä, inte fickpengar, hehe). Får nu inte morsan och jag några så ska jag j-lar i mig ifrågasätta deras system på att söka. För har man lämnat in sin ansökan för sent så är det ju helt normalt att man INTE ska få några pengar. En granne här på min gata fick ju inte ens söka just för att hon kom för sent. Det är SÅ det ska gå till tycker jag. Eller tycker och tycker... Det är ju så det SKA vara. Annars behöver man ju inte ha ett datum för sista ansökningsdag. Har jag fel?

Nåja, förhoppningsvis överlever vi julen i alla fall, men det är ju klart, lite extra pengar är aldrig fel. Särskilt inte när man bara har ca 2300 kronor att leva på. Då ska det räcka till både mat och julklappar. Och ända till 18 januari när nästa pension kommer!!! Ser ni någon liten hoptryckt krake med luva över huvudet som sitter utanför Willys efter nyår och tigger pengar så är det säkert jag...

Kram, kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0